Dag 6

Bea med världens mysigaste snarkningar.


Denna dagen börja med mig helt ur balans, det va bara fel. Sen tog jag tag i och verkligen puscha mig själv till mattan där jag körde sekvensen jag får lära mig just nu och sen ett lättare pass med twists, rensa ur kroppen. Lite lättare blev det och efter dusch och frulle va jga nästan i form igen. Fick också en fin påminnelse om att det är okej att ha dagar som dessa. Att man ska tillåta sig själv att känna sig ur form och inte stressa eller vara arg på sig själv utan bara acceptera och släppa taget om vad man "borde" göra eller så. 
Efter lite packning vart det en sväng på stan med syster och så hem till mamma och pappa för hundmys, fotboll och promenad. Kvällen spenderades med hundarna och syster! 

Dagens reflektion handlar om tystnad, Josefine prata om detta med mobilen och hur den kan suga in  en o ta all energi! Jag håller helt med! Usch va den är hemsk egentligen! Och hur mycket häder egentligen mellan alla gånger man uppdaterar insta, fb eller mailen? Not much! 
Vart grymt sugen på att testa mobilfria morgonar och sen att verkligen lägga bort telefonen under arbetstid! Förbjuda fb, insta när jag jobbar, förrutom vid publicering och sen begränsa mailen. Stänga av internet när jag inte behöver den i jobbet! Tänk va gött det vore och hur effektiv jag skulle kunna bli! Mobilen tar alldelses för mycket av min tid!
Annars har jag inte så svårt för tystnad, gillar det ju! Men jag är ju en dagdrömmare av rang och även lite visualisering då! Vill jobba på att stänga av detta med för att helt känna in nuet! Men den bästa tystnaden är när allt är helt tyst och allt man hör är Bea som snarkar, då svämmar hjärtat över av tacksamhet vill jag lova!

Nej, nu ska jga blåsa ut mitt Utzi ljus och sova. Hann inte med och läsa min bok ikväll men imorgon ska jag allt sitta ner en stund med den! Den är ju såå bra!  
yogareflekteradela | yogareflekteradela | |
Upp